sobota, 14 lipca 2012

Języki

Lista języków świata Arkanii (do dalszego uzupełnienia w trakcie sesji):

Wspólny
Podwspólny (Undercommon)
Graevornów (ludzi z Północy)
Elfi
Wysp Kryształowych
Wysp Letnich
Krasnoludzki
Orkowy
Gobliński
Smoczy
Gnolli
Giganci
Gremliński (pierdnięcia)
Wysoki Gremliński
Starszych Bogów (język magiczny)
Niebiański
Leśny
Szept (bezdźwięczny język nieumarłych)
Język Ognia
Język Powietrza
Język Wody
Język Ziemi
Bokongo
Tengu
Boggard

Języki startowe:

Ludzie: Wspólny
Elfy: Elfi
Krasnoludy: Krasnoludzki

Inne rasy i plemiona - specyficznie do ich lokalizacji i zdolności. Na przykład, startowym językiem Graewornów jest język Graewornów, a wspólny czy elfi (śnieżne elfy posługują się własną wersją, acz zrozumiała dla innych użytkowników) trzeba wykupić za skill points, wykupując Linguistics.

Ponadto, wszyscy członkowie klas Cleric oraz Wizard zyskują automatycznie język Starszych Bogów, w którym rzucają zaklęcia (choć w przypadku magii tajemnej są to rozkazy, a boskiej - błagania). Tym językiem posługują się również liczne duchy i demony. Wyjątkiem od tego są kapłani Światła, którzy (podobnie jak aniołowie) używają języka Niebiańskiego.

Dzięki temu Dzicz stanie się jeszcze bardziej dzika, a istoty ją zamieszkujące - bardziej obce i niezrozumiałe. Poza tym, pantomima jest zabawna i lubię ją!

Jednocześnie, aby nie napsuć zbytnio krwi graczom, wprowadzam umiejętność Linguistics, na zasadach PF (klasową dla wszytskich prócz Fightera).

Za każdy INT Modifier gracz ma prawo do wyboru dodatkowego języka (na zasadach PF).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz