Podróżowanie

Czas potrzebny do przebycia (podróż) 1 heksa:

Trackless
Party speed
Plains
All other terrains
15 feet
11 hours
16 hours
20 feet
8 hours
12 hours
30 feet
5 hours
8 hours
40 feet
4 hours
6 hours
50 feet
3 hours
5 hours
Roads
Party speed
Plains or Forest
Hills, Swamp or Desert
15 feet
8 hours
11 hours
20 feet
6 hours
8 hours
30 feet
4 hours
5 hours
40 feet
3 hours
4 hours
50 feet
2 hours
3 hours

Czas potrzebny do eksploracji 1 heksa:


Party speed
Plains
Forest or Hill
All other terrains
15 feet
3 days
4 days
5 days
20 feet
2 days
3 days
4 days
30 feet
1 day
2 days
3 days
40 feet
1 day
1 day
2 days
50 feet
1 day
1 day
1 day

Heks ma średnicę 12 mil (lub 20 kilometrów).

Typy lokacji:
- widoczna: wystarczy przebyć dany heks, by dostrzec lokację
- jawna: eksplorowanie heksa automatycznie ujawnia lokację
- ukryta: by znaleźć lokację, należy eksplorować heks i wykonać udany test Perception (DC zazwyczaj 20-30)

Heksy mają trzy poziomy wysokości
- niskie (podziemia, kaniony)
- normalne (reszta)
- wysokie (tak naprawdę tylko góry)

Podczas podróżowania dowiadujecie sie tylko, po jakim terenie się poruszacie. Podczas eksploracji dowiadujecie się, jakie typy terenu są na sąsiednich heksach. Jedyny wyjątek to tereny wyższe od sąsiednich. Widać je z niższych heksów oraz będąc na nich, widać sąsiednie. Czyli idąc równinami widzimy, że mamy na NW góry, podobnie, stojąc na górze widzimy, co rozpościera się na dole (chyba że widok zasłaniają inne góry).

PRZEPROWADZANIE SPOTKANIA

1. Ustalenie dystansu

Na początek, tabelka:

Typ terenu
Dystans na jakim zaczyna się spotkanie
las*
2d8 x 10 stóp
moczary
6d6 x 10 stóp
wzgórza
2d10 x 10 stóp
góry**
4d6 x 10 stóp
pustynia
6d6 x 10 stóp
równina
6d6 x 40 stóp



Mówi ona nam, na jakim dystansie jest możliwe maksymalne spostrzeżenie się nawzajem. Bazowy DC spostrzeżenia się to 0. Za każde 10 stóp DC Perception check wzrasta o +1.

* w lesie, ze względu na wiele dobrze tłumiących dźwięki rzeczy, jak i ograniczenia widoczności, każde 5 stóp zwiększa DC Perception check o +1.
** w górach, ze względu na bardzo dobre rozchodzenie się dźwięków i echo, każde 20 stóp zwiększa DC Perception check o +1

2. Sporne testy Perception, wykonuje każdy z obu grup.

Dotyczy to obu grup. Sprawdzamy, czy to wystarcza do wzajemnego zauważenia się. Jeśli nie, drugą grupę dostrzeże pierwsza ta, której wynik testu Perception był wyższy, sprawdzamy zarazem, kiedy się to stanie.

Możliwe są karne modyfikatory za wielkość (Pasiasta Brygada galopująca na horyzoncie ma -20 do trudności spostrzeżenia, grupka pokrzykujących gigantów -10 itd.)

Przykład 1:

Gracze podróżują przez Wichrowe Wzgórza. Random encounter wskazuje na 1d6 orków. Dystans: 12 x 10 = 120 stóp, DC zauważenia się nawzajem = 12. Najlepszy wynik gracza Perception - 14+7 = 21, zdał. Orki - najlepszy ma ich zwiadowca 16-1 = 15 zdał. Grupy wychodzą w kanionie, patrząc wprost na siebie!

Przykład 2:

Gracze podróżują przez Las Szeptów. Random encounter wskazuje na 1d4 bandytów. Dystans: 9 x 10 = 90 stóp. DC zauważenia się nawzajem = 18 (x2, bo to las). Najlepszy wynik gracza na Perception - 10+5 = 15, bandytów 12+0 = 12. W lesie wynik 15 (czyli ten wyższy) pozwala na zauważenie z odległości 75 stóp - z takiej też odległości drużynowy zwiadowca dostrzega grupkę trzech bandytów, zmierzających leśną ścieżką najprawdopodobniej do swojej siedziby, obładowanych zrabowanymi dobrami!


Poniższa tabela mówi zaś, na jakim dystansie zaczyna się spotkanie losowe, jeśli takie się pojawi

Typ terenu
Dystans na jakim zaczyna się spotkanie
las*
2d8 x 10 stóp
moczary
6d6 x 10 stóp
wzgórza
2d10 x 10 stóp
góry**
4d6 x 10 stóp
pustynia
6d6 x 10 stóp
płaskowyż
6d6 x 40 stóp
* w lesie, ze względu na wiele dobrze tłumiących dźwięki rzeczy, jak i ograniczenia widoczności, każde 5 stóp zwiększa DC Perception check o +1.
** w górach, ze względu na bardzo dobre rozchodzenie się dźwięków i echo, każde 20 stóp zwiększa DC Perception check o +1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz