Hej!
Jak może zauważyliście, elfy i półelfy ( tym graevornowie) mają bonus +2 do rzutów obronnych przeciw "death effects, energy drain, and necromancy effects". Dla wygody, z CRB, te czary, przy których jest to istotne (czyli oferują rzut obronny):
Death:
Circle of Death (Spell)
Death Knell (Spell)
Destruction (Spell)
Finger of Death (Spell)
Slay Living (Spell)
Symbol of Death (Spell)
Necromancy:
Bestow Curse (Spell)
Bleed (Spell)
Blight (Spell) [teoretycznie tak, jeśli trafi się elf-roślina]
Blindness/Deafness (Spell)
Cause Fear (Spell)
Chill Touch (Spell)
Circle of Death (Spell)
Command Undead (Spell) [właściwie niemożliwe, że się przyda - elf nie może stać się nieumarłym, a więc paść ofiarą tego czaru]
Contagion (Spell)
Control Undead (Spell) [jak przy command undead]
Curse Water (Spell) [gdy ktoś chce przekląć wodę będącą w posiadaniu elfa]
Death Knell (Spell)
Death Ward (Spell) [tak, choć to buff, nie debuff]
Destruction (Spell)
Doom (Spell)
Energy Drain [sam czar nie pozwala na rzut obronny, ale na to, czy negatywne poziomy pozostaną, już jest rzut]
Eyebite (Spell)
Fear (Spell)
Finger of Death (Spell)
Gentle Repose (Spell) [tak, choć znowu jest to absurdalna sytuacja, kiedy elf nie chce, aby jeden z jego przedmiotów przestał gnić]
Ghoul Touch (Spell)
Halt Undead (Spell) [jak command undead]
Harm (Spell)
Horrid Wilting (Spell)
Inflict Critical Wounds (Mass) (Spell)
Inflict Critical Wounds (Spell)
Inflict Light Wounds (Mass) (Spell)
Inflict Light Wounds (Spell)
Inflict Moderate Wounds (Mass) (Spell)
Inflict Moderate Wounds (Spell)
Inflict Serious Wounds (Mass) (Spell)
Inflict Serious Wounds (Spell)
Magic Jar (Spell)
Mark of Justice (Spell)
Poison (Spell)
Ray of Enfeeblement [w CRB tak, pamiętajcie, że u mnie obowiązuje house rule, zgodnie z którym ten czar nie ma rzutu obronnego!]
Ray of Exhaustion
Scare (Spell)
Slay Living (Spell)
Soul Bind (Spell)
Speak with Dead (Spell)
Symbol of Death (Spell)
Symbol of Fear (Spell)
Symbol of Pain (Spell)
Symbol of Weakness (Spell)
Touch of Fatigue (Spell)
Undeath to Death (Spell) [jak command undead]
Vampiric Touch (Spell)
Energy drain
Faktycznie, wysysanie energii, zarówno przez czary, jak i przez wrogów, dzieje się automatycznie, bez rzutu obronnego. Jak już jednak napisałem w opisie czaru energy drain, po jakimś czasie te poziomu można zrzucić:
A creature with temporary negative levels receives a new saving throw to remove the negative level each day. The DC of this save is the same as the effect that caused the negative levels.
I właśnie do tego stosuje się DC, a elfy mają bonus +2.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz