wtorek, 25 września 2012

Marchia Coraarpiru

Cześć!

Jednym z istotnych elementów każdego państwa są siły zbrojne. W planach zrobię osobną zakładkę poświęconą królestwu, teraz opisze tylko krótkie założenia wraz ze streszczeniem moich zasad. Państwo na swoje istnienie zużywa Consumption Points. W owej Konsumpcji zawiera się również werbowanie, szkolenie i utrzymanie rekrutów. Ale nie ich ekwipowanie! Bazowo 3 % mieszkańców służy w siłach zbrojnych, podzielonych na armię (zarządzaną przez generała - General), strażników dróg (zarządzanych przez ich naczelnika - Marshal) oraz gwardię miejską (nad którą pieczę sprawuje jej komendant - Warden). Posiadanie (w jakimkolwiek mieście) budynków typu zamek lub garnizon zwiększa tę wartość o 1 %.

Te 3/4/5 % sił zbrojnych stanowią żołnierze Warrior 1. Dodatkowo na każdych dziesięciu Warrior 1 przypada jeden sierżant do wyboru: Warrior 2 lub Heroic Classes 1 (Barbarian, Fighter lub Ranger). Niezależnie Na każdych pięćdziesięciu Warrior 1 przypada kapitan Heroic Class 4 - Barbarian, Fighter lub Ranger. Kolejnym bonusem, nie wliczanym do limitu, są rycerze, najemnicy i inni zbrojni, których uda się zrekrutować drużynie w trakcie przygód, sama drużyna, poplecznicy z feata Leadership oraz wszyscy bohaterowie niezależni zajmujący stanowiska Generala, Marshala i Wardena (jeśli pozostały nieobsadzone).

Warrior 1 mają do rozdzielenia na statystyki 13, 13, 12, 10, 8, 8. Warrior 2 lub Heroic Classes 1 mają 15, 15, 12, 12, 10, 8. Ważni NPC-e, jak kapitanowie, dysponują 17, 15, 12, 12, 10, 10

Posłużmy się przykładem Coraarpiru. Ma 1500 mieszkańców oraz zamek, co sprawia, że będzie miał 0,04*1500 =

60 żołnierzy Warrior 1, do podziału między trzy formacje,
6 sierżantów Heroic Class 1 (lub innych) oraz
1 kapitana Heroic Class 4
drużyna (General i Marshal) oraz
enpec zajmujący stanowisko Wardena.

Zakładam, że sierżanci oraz kapitanowie przychodzą z własnym ekwipunkiem i nie oddają go do Zbrojowni Królestwa, która stanowi tak jakby wspólną pule sprzętu, zebranego w przygodach i kupionego, za który można ekwipować żołnierzy. Wyposażenie (broń, zbroje i zwierzęta) kupuje się za BP (1 BP - 2000 sztuk złota), Warriorzy 1 przychodzą na służbę, mając tylko pałkę (club) lub kij (quarterstaff). Oto przykładowe wyposażenie, podane dla 100 zbrojnych (tak by prościej było to dzielić):

Zestaw podstawowy
- leather armor (10), heavy wooden shield (7), shortspear (1)
- 1 BP

Zestaw żołnierza
- hide armor (15), heavy wooden shield (7), longsword (15)
- 2 BP

Zestaw łucznika
- shortbow (30), leather armor (10), shortspear (1)
- 2 BP

Zestaw łucznika spod Crecy
- composite longbow (100), leather armor (10), short sword (10)
- 6 BP

Zestaw rangera
- studded leather (25), composite longbow (100), greataxe (20)
- 7 BP

Zestaw ciężkiej piechoty
- scale mail (50), heavy steel shield (20), longsword (15)
- 4 BP

Zestaw gwardzisty
- chainmail, halberd
- 8 BP

Zestaw zwiadowcy
- leather armor (10), shortbow (30), light horse (75), shortspear (1)
- 6 BP

Zestaw lekkiej jazdy
- studded leather (25), shortbow (30), combat trained light horse (110), buckler (5), lance (10)
- 9 BP

Zestaw ciężkiej jazdy
- banded mail, heavy steel shield, masterwork lance, warhammer, heavy horse (combat trained) with studded leather barding
- 42 BP

Wytrenowanie żołnierzy do Warrior 2 lub Heroic Classes 1
- 5 BP

I proponowane rangi wojskowe:

szeregowy (private)
kapral (corporal)
sierżant (sergeant)
porucznik (lieutenant)
kapitan (captain)
major (major)
pułkownik (colonel)
generał (general)

Zbrojownia Królestwa:

1 heavy steel shield
13 leather armors
17 longbows
12 shortswords
5 longspears
3 daggers

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz